Nike:Facebook Case Study ve Alınacak Dersler

Facebook’un markalar açısından ne kadar önemli yer teşkil ettiğini, global markaların Facebook’a ne kadar önem verdiklerinden yola çıkarak basitçe anlayabiliriz. Ülkemizde çoğu markanın Facebook’u sadece olunması gereken fakat TV ile yarışamayacak bir mecra olarak görmesi bu alanda çok başarılı işlerin çıkmamasına neden olmakta.

Nike, Write The Future kampanyasını ilk olarak Facebook’tan lanse etmişti ve çok büyük bir kitleye ulaşma imkanı sağladı. Reklam Facebook’tan 2 günsonra televizyonlarda ve diğer mecralarda gösterilmeye başlandı. Bunun nedeni çok açıklayıcı bir şekilde anlatılmış.

Nike Case Study’den çıkarılacak dersler:

1- ” Elimizde TV varken neden Facebook’a ihtiyacımız var diye bir soru olmamalı. Asıl soru, medya ağımızı maksimum ne kadar genişletebiliriz olmalı!’ Jesse Stollak – Global Digital Director Brand and Innovation,Nike
2-“TV size,markanıza anlık patlamalar yaşatabilir fakat Facebook sizin müşterinizle bağlantınızı sağlıyor, müşterinize sizi tercüme ediyor ve bu zamanla bir ilişkiye dönüşüyor. Bu bizim aradığımız bir ilişki.Biz müşterimizle bir ilişki inşaa etmek istiyoruz. Böylelikle onlara sunduğumuz hizmetlerin geri dönüşlerini kolayca alabilir ve daha iyi hizmetler sunma imkanı sağlayabiliriz.” Jesse Stollak – Global Digital Director Brand and Innovation,Nike
3-“Facebook geniş kitlelere ulaşmadaki en iyi araç. Facebook dünyanın prime time’ı.” Ricky Engelberg, Director of Digital Sport – Nike
4-“Baba-oğul birlikte TV’de maç izlerken şöyle bir konuşma olması muhtemeldir.Reklamlarda Nike’ın yeni çalışmasını gören baba: Hayatımda gördüğüm en iyi reklam! Süper olmuş!
Çocuk: Evet ben onu iki gün önce Facebook’ta görmüş, arkadaşlarımla paylaşmıştım.” Jesse Stollak – Global Digital Director Brand and Innovation,Nike

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: